دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 6 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۴۴:۲۹

10 فروند شناور صیادی مدرن در بوشهر به آب‌اندازی خواهد شد

باشگاه خبری فراساحل: مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر از به ورود 10 فروند شناور صیادی مدرن به آب‌های بوشهر در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، ضمن اشاره به آب‌اندازی دو فروند شناور صیادی مدرن در هفته گذشته که با حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام شد افزود: 10 فروند شناور مدرن دیگر نیز توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خریداری و در حال آماده‌سازی است، که به زودی این 10 فروند نیز به آب‌اندازی خواهند شد. به گفته بهمن یاری، قیمت هرکدام از این شناورها 40 میلیارد ریال است که از خارج کشور خریداری شده‌اند. وی یادآور شد: این شناورها با سرمایه‌گذاری صددرصدی بخش خصوصی خریداری شده‌اند. مدیرکل اداره شیلات بوشهر در ادامه سخنان خود گفت: این شناورهای صیادی مدرن قابلیت ورود به آب‌های آزاد را نیز دارند. وی با اشاره به اینکه این شناورها به دلیل داشتن سردخانه بزرگ می‌توانند بین 15 تا 20 روز به صید بپردازند، یادآور شد: حداقل 20 نفر در این شناورهای صیادی کار می‌کنند. به گفته بهمن یاری، با ورود این 10 فروند شناور مدرن به ناوگان صیادی استان، مجموع شناورهای صیادی مدرن در بوشهر به 12 فروند ارتقا خواهد یافت.

وی اظهار امیدواری کرد: سایر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز نسبت به خرید شناورهای صیادی مدرن اقدام کنند. مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر گفت: با این اقدام کم کم می‌توان امیدوار بود که شناورهای مدرن جایگزین لنج‌های صیادی فرسوده شوند. بوشهر با دارا بودن شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی بستر مناسب طبیعی و اقلیمی به‌عنوان یکی از استان‌های کشور محسوب می‌شود که قدرت دستیابی و بهره‌برداری از آب‌های ساحلی را داراست و نیز از زمینه‌های کافی و مناسب برای توسعه آبزی‌پروری برخوردار است. این گزارش می‌افزاید، وجود صیدگاه‌های متنوع با گونه‌های مختلف آبزی در حدود 60 گونه، میزان صید سالانه در مراکز 35 گانه تخلیه صید استان حدود 50 هزار تن است. این استان با دارا بودن مرز طولانی با خلیخ‌فارس و برخوردار بودن از گونه‌های ارزشمند آبزیان اقتصادی، فعالیت صید و صیادی یکی از پایه‌های اصلی توسعه استان محسوب می‌شود که به دنبال آن 14 هزار صیاد فعال با 546 فروند لنج، هزار و 690 فروند قایق و 20 فروند کشتی به صید و صیادی مشغول هستند.



  کد خبر : 318
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :